luucylouise

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av LuucyLouise - 29 oktober 2009 23:19


Hejsan people!


Nu ska jag och mitt hjärta titta på en film och

sen ska vi sova. Idag har vatt en annorlunda

dag, som jag både gillat och hatat, faktiskt.

Men men, sånna dagar har man väll ibland, I

guess. Snart är lovet slut, det har gått sjukt

fort, men än är det ju dagar kvar, hehe.


Sov gott! Vi höres imorgon.


Pussokram

LuucyLouise

Av LuucyLouise - 29 oktober 2009 18:53


Hej hopp!


Jag är glad, jag har köpt en ny kamera Oskyldig

Det blev en samsung som gick på 2000:-

och jag är supernöjd med den! Jag tänkte

att om man nu ska köpa en digitalkamera

så ska man köpa en som man tror blir riktigt

bra, så det blev ingen av dom andra haha.


Nu tittar jag på Unga mödrar med Amelie, det är nog hennes

favoritprogram haha, hon följer det troget och har nog sett

alla avsnitt. Efter det vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på...

Nu tog det slut haha, det får väll bli mer tv eller kanske tv-spel

eller något annat. Eller fotta lite kanake?


Pussokram

LuucyLouise

Av LuucyLouise - 29 oktober 2009 14:07


Hejsan!


Jag är frukansvärt sugen på en ny liten digitalkamera,

och först ville jag inte "slösa" pengar, men som Emma

sa till mig (något i den  här stilen): "pengarna på kontot

gör en inte lyckligare, bättre att köpa saker som man

har glädje av". Jag tyckte att det var rysligt bra sagt

så nu vill jag verkligen köpa en digitalkamera. Skrattande


Först funderade jag på en systemkamera, men jag tycker

att det är så klumpigt att ta med sig om man ska någonstans,

plus att pappa har köpt en precis som jag får lov att låna om

jag vill fotta naturbilder eller något sådant. Och förresten så

kom jag på att man får lov att låna i skolan med, så jag kan

ju få tag på en om jag behöver det. (Jag skriver denna texten

lite för att övertyga mig själv att det är bättre med en liten

digitalkamera, hehe). Men vad ska man ha för någon?


Hittade denna som verkade intressant:


  

Sony DSCW210 

* 12,1 megapixel

* 4x optisk zoom

* 30 mm vidvinkel

* 2,7-tumsskärm

* Ansiktsavkänning

* Smile Shutter

* Motivigenkänning

* Videofunktion


Pris: 1790:-


Men även dessa:

  

Olympus X-42

* 12,1 megapixel

* 5x optisk zoom

* 2,7-tumskärm

* Endast 3cm närgräns

* Face Detection

* Video?


Pris: 1390 :-

  

Samsung ES60

* 12 megapixel

* 3x optisk zoom

* Face Detection

* 2,5-tumskärm

* Smile-Shot

* Video?


Pris: 1390:-


Sony DSC-W190

* 12,1 megapixel

* 3x optisk zoom

* 2,7-tumskärm

* Smile Shutter

* Video?


Pris: 1390:-

 

Klockan 4 ska jag med Amelie och Marcus och titta

på skissen till Amelies andra tatuering, och efter det

ska jag köpa kamera! Får se vilken det blir...


Pussokram

LuucyLouise



 

Av LuucyLouise - 29 oktober 2009 12:56


Nu är jag hemma från tandläkaren, och nu vet jag

inte riktigt vad jag ska hitta på. Funderar på att köpa

en kamera idag, men jag får se. Orkar inte skriva mer

nu, så ja vi hörs sen.


Pussokram

LuucyLouise

Av LuucyLouise - 29 oktober 2009 08:15


Nu är jag uppe tidigt för jag ska till

tandläkaren, det ni haha. Skriver mer

när jag kommer hem. Byyyye :)


Pussokram

LuucyLouise

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Louise och jag är en glad 17 åring i mina bästa år. Jag kommer bjuda på både det ena och det andra i min blogg, en hel del bilder och musik, men även annat smått och gott! Enjoy. puss

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards