luucylouise

Alla inlägg under februari 2010

Av LuucyLouise - 23 februari 2010 10:07


Hejsan Hoppsan! Idag är det den 23:e vilket 

betyder att jag och Elle har 1 år och 2 månader

idag! Detta ska vi dock fira imorgon <3 Älskar dig. 



Min frukost sket sig för vår mixer var trasig, 

så om någon modig själ där ute vågar prova 

mitt recept så får ni gärna göra det och berätta

hur det smakade, haha. 


Idag ska jag shoppa med Jacob, 

och sen ikväll blir det träning, yeah!


  

Jacob :)



Pussokram 

LuucyLouise



Av LuucyLouise - 22 februari 2010 21:59


Jag har kommit på ett eget recept på en 

smoothie/milkshake som jag ska tesa 

imorogn till frukost! Mitt recept lyder:


1,5 dl hallon/blåbär mix

2 dl yoghurt

1 liten banan

1 dl glass

kanske mjölk? 


Omdöme kommer imorgon, haha!


  

Av LuucyLouise - 22 februari 2010 21:35


Du & din partner 

 

 






Vad heter ni? 

Louise och Elliot 




Hur länge har ni varit tillsammans? 

1 år och 2 månader  


När blev ni tillsammans? 

23/12-08 


Är ni förlovade?

Haha naj




Bor ni ihop? 

Nej, vi är ju bara 17 så.. haha 


Har ni barn?
Ja, flera stycken!... HAHA absolut inte 




Om inte, tänker ni skaffa?
Vi är som sagt bara 17... 




Har båda körkort?
Ingen har  




Vem är äldst? 
JAG! 2 dagar, hihi  




Vem är längst?
Elliot, typ 15 cm längre  




Håller ni handen på stan? 
Ja  


Blev du kär i första ögonkastet? 
JA! 



Har ni någon speciell låt?
Ja, 2 st  




Har ni gråtit i varandras armar?
Jag har gråtit i Elles, fast det va länge sedan 




Har ni varit utomlands tillsammans? 
Nej, men vi har lite planer på det, hihi  




Vilket är ert bästa minne? 
Oj, finns hur många som helst! Chips, vandrarhem, april, för att nämna några 




Vem lagar bäst mat? 
Elliot utan tvekan! 




Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Vi tittar lite på tv, myser, bakar eller så  




Brukar någon av er prata i sömnen? 
Inte vad jag vet? haha.   




Vart planerar ni att bo sen?
Det får nog bli Lund eller något sådant  


Hur ofta träffas ni? 

Hmm.. olika! Men typ 3 gånger i veckan 



Vet du vad din svärmor och din svärfar heter? 
Haha, ja. Camilla och Björn 


Har ni firat något tillsammans?

Oja, släktträffar, födelsedagar, våra månadsdagar, med mera 




Brukar ni göra ngt tillsammans? 

Det var väl en dum fråga? KLART



<3

Av LuucyLouise - 22 februari 2010 20:30


Jag är helt beroende utav det här spelet HAHA. 


  


Nu ska jag spela det för femtielfte gången... hehe. 

Av LuucyLouise - 22 februari 2010 20:16


LuucyLouise Gillar...


Bloggar! Jag älskar att läsa bloggar, jag tycker att 

det är ett skitkul tidsfördriv. Jag följer säkert

20 bloggar om dagen (minst) och det är faktiskt 

nice underhållning, haha. Elle kan tycka att det 

är lite segt att jag ska kolla alla bloggar varje

dag, hehe, men annars finns det inget negativt

med det ;)


  

LuucyLouise Ogillar...


Mitt träningsuppehåll. Så därför ska jag 

trotsa fröken doktor imorgon och träna 

ändå! Dock helt utan att röra på armarna...

det kommer nog se kul ut, haha. Men 

träna ska jag! 


  

Av LuucyLouise - 22 februari 2010 14:57


Här kommer ett recept på småkakor

som jag och Elliot brukar baka: 


(ca 50 kakor)

5,5 dl vetemjöl

1 dl potatismjöl

1,5 dl socker

250 g kallt smör

0,5 -1 msk vatten


* Blanda ihop de torra ingredienserna. 

* Tillsätt smöret och vattnet. 

* Arbeta ihop till en deg, men knåda inte 

för mycket, degen ska bara precis gå ihop. 

* Lägg degen i en plastpåse i kylen och 

låt den ligga där i minst en timme. 


När degen har legat där i en timme så rullar du små bollar

av degen och trycker en grop i dom med tummen. Vi brukar

fylla gropen med antingen sylt, frysta hallon och blåbär eller 

choklad.


Grädda i 175 grader i ca 20 minuter!



Ett tips: Om du får deg över, så gör små bollar och 

ha i glassen, och vips så har du hemmagjord Ben&Jerry

Cookie Dough! Supergott. 


Av LuucyLouise - 22 februari 2010 11:15


Hejsan!


Har lyssnat på detta klippet ett tag nu

och jag tycker nog att det är det bästa

jag och Emma har gjort (än så länge). 


Emma vänster Jag höger.


Håll utkik för jag funderar på att lägga upp ett klipp

där jag sjunger med min älskling som egentligen

lyssnar på punk, hehe, japp du läste rätt!


Pussokram 

LuucyLouise

Av LuucyLouise - 22 februari 2010 09:30


Idag är det första riktiga lovdagen och jag 

är ganska pigg, just nu i alla fall, haha. 


  

Gjorde ett test på Facebook,  och det står: 


"Vad borde ditt svenska smeknamn vara"

Louise took the "vad borde ditt svenska smeknamn vara" quiz

and the result is Birdie. Du borde kallas Birdie, du är verkligen

skolans/jobbets sångfågel, du är den som alltid är glad.



Stämmer faktiskt till stor del, i alla fall när

jag är bland nice människor, haha. 



Pussokram

LuucyLouise

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Louise och jag är en glad 17 åring i mina bästa år. Jag kommer bjuda på både det ena och det andra i min blogg, en hel del bilder och musik, men även annat smått och gott! Enjoy. puss

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards