luucylouise

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Vad tycker du om skönhetsoperationer?

Av LuucyLouise - 5 november 2009 16:28


Tycker du att skönhetsoperationer är helt okej

och att det är ens eget beslut om man vill ändra

på sig? Eller tycker du att det skapar ideal som

unga tjejer mår dåligt av och att det inte borde

vara okej?


Skriv gärna en kommentar vad du tycker och varför! Skrattande


Pussokram

LuucyLouise

 
 
molly

molly

5 november 2009 16:49

jag tycker inte det är ok

http://mollyzon.bloggplatsen.se

 
molly

molly

5 november 2009 17:02

jag vet inte varför bara tycker det

http://mollyzon.bloggplatsen.se

 
EmmaP

EmmaP

5 november 2009 17:06

Jag tycker det är upp till var och en om man vill ändra på sitt utseende eftersom det är ingen annan som bestämmer över en själv. Men jag tycker ändå att man ska vara nöjd med hur man ser ut, ingen är perfekt!

http://emmaparadis.blogg.se

 
Carola

Carola

5 november 2009 17:17

Jag tycker att det är fel att man går in och gör om det som naturen har skapat. För det första så är det ju en sak om det är tvunget tex någon som föds med andingsproblem för att näsan är missbildad osv. Men då handlar det inte om skönhetsoperation. Eller att man kanske blir brännskadad och vill fixa till det.

Men bara för att "se" bättre ut tycker jag att det är fel. man ska kunna vara nöjd så som man är. Och människan borde inte gå in och mixtra med diverse produkter som sprutas in eller att börja skära i helt frisk hud. Det kan gå jävligt fel och tex botox är ju till och med farligt. Metoderna är inte utforskade på långsikt och man vet ju inte vad det kan leda till för galna sjukdomar.

Tycker dessutom att det är skit fult med stelopererade ansikten och fyllda kajsa-anka läppar. Man ska kunna acceptera sig själv så som man är och låta naturen ha sin gång. Bara för att dagens ideal är sjuka så är det inte människorna som ska ändras till ouppnåeliga ideal, det är idealen som ska tas bort helt. Det finns inga perfekta ideal människor. Det finns bara människor som är perfekta på att vara just dem dom är och så som dom är födda.

http://frokendramatisk.blogg.se

 
tvillingmamman

tvillingmamman

5 november 2009 17:18

jag tycker det är okej, så länge man gör det på sn egen kropp ;) hihi

http://towebomaan.blogg.se

 
Sarah

Sarah

5 november 2009 17:32

Jag tycker att det är upp till var och en.
Om en människa mår bättre och trivs bättre med sig själv pga av en operation tycker jag faktiskt att det är okej.
Jag håller även med emma, man ska vara nöjd med sitt utseende, ingen är perfekt.

http://sarahpersson.bloggplatsen.se

 
simone

simone

5 november 2009 19:15

SV: tjaa. mår man riktigt psykiskt dåligt över någonsting så får man göra det, upp till varje individ, ingen bsetämmer över ens egna kropp! :)

http://fattybom.blogg.se

 
nicole

nicole

5 november 2009 20:20

En eller två är helt okej. Men det är upp till var och en.

http://satellitess.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LuucyLouise - 5 juni 2010 20:43

  Jag har ju som sagt skapat en ny blogg,  och eftersom jag älskar att fotografera så kommer jag bara lägga upp bilder på den så att ni kan kolla och kanske inspireras, vad vet jag.    jag påstår inte att jag är BRA på att fotta, men jag ...

Av LuucyLouise - 4 juni 2010 22:18

  Jag har bestämt mig för att skaffa en ny blogg. Det finns en miljon bloggar som är precis som denna. "Hej, idag ska jag göra detta och detta..." rent bla bla bla som  ingen egentligen bryr sig om.    Så nu har jag startat en annan blo...

Av LuucyLouise - 4 juni 2010 19:17

  Jag är superglad!      Idag fick jag min mycket förtidiga födelsedagspresent från mamma och pappa för att jag ska kunna använda den hela sommaren, yey! vad är det jag har fått? Jo en ny Nikon systemkamera! Så jäkla glad!   Nu hinner...

Av LuucyLouise - 4 juni 2010 10:58


  Tjena.   Idag är det fredag och jag är ledig, inte alls fel! idag är det exakt en vecka tills sommarlovet, sjukt men så jäkla underbart.    Idag ska jag bättra på brännan, mysa i solen  och sen blir det nog shopping.    Jag fund...

Av LuucyLouise - 3 juni 2010 22:15


     Hittade precis 4 stycken riktigt somriga och fina  klänningar från Nelly.com för endast 199:- st!    Me like.  ...

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Louise och jag är en glad 17 åring i mina bästa år. Jag kommer bjuda på både det ena och det andra i min blogg, en hel del bilder och musik, men även annat smått och gott! Enjoy. puss

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards